دوخبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

فساد بزرگ پس از ۳۲ بار بازرسی کشف شد

فساد بزرگ ۳ هزار میلیاردی پس از ۳۲ بار بازرسی از شعبه بانک صادرات اهواز کشف شد.

LCها بدون مبادله کالا و معامله واقعی بین گروه ملی فولاد اهواز و چند شرکت فروشنده شمش و قراضه، گشایش شده و در سال های 89 و 90 آقای جهرمی مدیر عامل بانک صادرات بوده‌اند.

آقای باقری افشار بعد از 32 بار انجام بازرسی از شعبه بانک صادرات، یک‌باره در تاریخ 1390.5.10 موضوع را کشف کرده و گزارش می‌دهد.

اتفاقاً سؤال بزرگ این پرونده همین است که چگونه در بازرسی‌ های قبلی این موضوع کشف و گزارش نشده بود و اگر علت عدم کشف، عدم ثبت در دفاتر بوده که این وضعیت در مرداد 1390 همچنان ادامه داشت و LCهای فاقد مجوز در دفتر بانک ثبت نشده بود.

همه مسئولان منطقه‌ای و مرکزی بانک از ماجرا اطلاع داشته‌اند اما در قبال منافع این کار عملاً اجرای آن را تجویز کرده بودند اما وقتی پرونده به جریان افتاد همه مسئولیت‌ها به گردن رئیس‌ شعبه افتاد».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در برنامه تلویزیونی «شناسنامه» گفته بود «رقم فساد مالی مدیر عامل بانک ملی خیلی کوچک بود و افسوس باید خورد این آدم خودش را ارزان فروخت»، گفت: بنا بر اقاریر مه‌آفرید خسروی رقم رشوه‌های پرداختی به خاوری بیش از 7 میلیارد تومان بوده که رقم کوچکی نیست.

خاوری 4 روز پس از بازگشت از اهواز و حصول اطمینان از اینکه ممنوع‌الخروج نیست، روز سوم مهر ماه به عنوان شرکت در جلسه هیئت مدیره شرکتی در لندن از کشور خارج شده و از هتلی در آنجا استعفای خود را به تهران فاکس کرد و از همانجا راهی کانادا شد.

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/308569

564 تن سيب زميني در گمرک مهران فاسد شد!

مدیر کل گمرکات استان ایلام ازفاسد شدن 564 تن سيب زميني در گمرک مهران خبر داد.
564 تن سیب زمینی انبار شده در گمرکات مرز بین المللی مهران به علت تخلیه نشدن به موقع و بارگیری به مقصد کشور عراق فاسد شد.
به علت نداشتن کیفیت، بسته بندی نامرغوب و اصولی و رغبت نداشتن عراق به خرید این محموله سیب زمینی ، گمرک این استان مستقر در مرز مهران از خروج آن به خارج خودداری کرده است.
ارزش این مقدار محصول سیب زمینی که به استان اربیل عراق فرستاده شده بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد می شود.
تاریخ ورود این مقدار سیب زمینی به انبار گمرک 29 دی امسال بود.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262648/564



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب